středa 28. března 2012

Prace slechti

Jak jsem se uz zminila, absolvovala jsem pohovor do spolecnosti, ktera zastupuje Rogers Business Wireless, coz je momentalne asi nejrozsirenejsi operator v Kanade. Spolecnost, ktere jsem se dobrovolne upsala, se jmenuje SMT Direct. Je to proste call centrum. Jak mi predtim vylicil Horatiu, je to hodne v pohode, Kanadani jsou v telefonu prijemni, muzes s nima mluvit a tak. Ale ze bych si to zrovna uzivala, to rict nemuzu:-D
Minulou stredu mi zavolali, ze mam ve ctvrtek dorazit na skoleni a co si vsechno mam vzit sebou. Skoleni trvalo vlastne jen tri dny. Ve ctvrtek jsme cast dne vyrizovali papirovani s mistni recepcni, podepisovali jsme hromadne nespocet vselijakych prohlaseni, vyrizovali vstupni dokumenty apod.
Bylo nam receno, ze je striktne zakazano vubec vytahnout mobil, natoz telefonovat v open space, taska musi byt pod stolem v rohu, vyrizovat si sve soukrome hovory se nesmi ani na WC, jen v kuchyni a jidelne. Pokud ma nekdo nejaky dulezity hovor, musi si zazadat o povoleni. 
Zminena recepcni - prsata cernoska v minisatech, ktera nas predtim poucovala o dress codu, nas provedla prostorami a vysvetlila nam zakladni veci. Upozornila nas na lednicku, ze ji rozhodne nemame otvirat nebo by nas to mohlo i zabit a rikala, ze urcite muze byt zdravi nebezpecne si tam cokoli dat. Nicmene lidi ji stejne pouzivaji. Mimochodem zrovna dnes jsem videla, jak si tam jeden clovek neco dal a opravdu, je to skutecne nejvetsi humus....
Druhou cast dne jsme stravili ve skolici mistnosti, kde nam prednasel pomerne dulezitej typek. Nejdriv jsem si rikala, ze je pekne namistrovanej, ale pak mluvil docela rozumne, ze me dokonce ani neodradil:-) Nekolik hodin nas skolil o produktu, ktery budeme potom prodavat. Druhy den nas skolil taky on, takze jsme absolvovali dvoudenni nebo spis nekolikahodinove skoleni o produktu a v sobotu nas dalsi clovek zase skolil ohledne systemu, ve kterych budeme pracovat. To bylo vse. 
V pondeli nas poslali, jak rikaji "on the floor". Takze jsme vetsinu dne stravili shadowingem, to znamena, ze jsme sledovali, co delaji zamestanci a taky nam jeste vsechno mozne ukazovali a vysvetlovali. Pry je hlavne dulezite se nazacatku hlavne naucit script, to znamena, vse, co se musi zakaznikovi pri hovoru rikat, zachovat vsechna pravidla, protoze jde o 100% kvalitu. Zatim se urcite nemame soutredit na to, ze chceme prodat, ale hlavne se naucit spravne cely call vest. No je jasne, ze skoleni bylo nedostacujici a vyznat se v systemu, to se zkratka musime naucit zachodu. Samotny script je taky docela rozsahly, takze to urcite neni tak jednoduchy. Na konci smeny nas dokonce uz donutili nejake cally udelat. Takze v pondeli jsem mela prvni dva:-)
No a od uterka uz jedu normalne. Vcera jsem nastesti jeste stravila dalsi tri hodiny u dalsiho vysvetlovani, takze jsem se aspon vyhnula callum. Ale jinak je to super, produkty poradne neumim, sript taky ne, proste je to sranda. Uz na zacatku jsem si rikala, ze se budu snazit k tomu pristupovat s klidem, proste o nic nejde. Snazim se to dodrzet jak muzu, protoze co prodam nebo neprodam zakaznikovi je mi fakt u pr... Chodim tam jen proto, abych vydelala penize, nic jinyho me nezajima, takze cim dyl vydrzim, tim lip. To je moje motivace. Jeste jsem zapomnela dodat, ze jsem puvodne byla prijata na vecerni smenu, to znamena od 17.00 do 23.00. Protoze se ale naskytla prilezitost, kdo mel zajem, mohl se nechat preradit na denni smenu, coz je muj pripad. Jenze denni smena je delsi. Od 9.00 do 16.30, takze celych sedm hodin!!! No co uz, aspon bude vic penez, ale zase o to dyl se v tom budu koupat. Tak zatim proste jedu, jeste dva dny a mam prvni tyden zasebou. A to uz nejake penize hodi. Za skoleni se taky plati mzda, jen je nizsi. Jeste nam strhnou 20 dolaru za kartu a 25 za trestni rejstrik, kterej fakt nevim, kde si zrovna v mym pripade sezenou:-D Ale to je mi fuk.
Jeste se vratim k popisu prostredi. Je to tam takove osumtele, takove zasle, at uz koberce, pozkozene zidle, nevzhledne paravany a tak vsechno. Zastoupni zamestnancu je prevazne indicke narodnosti, ale jsou tam i cernosi a pakistanci a je tam i zastoupeni zen muslimskeho vyznani a s tim se poji i jejich nabozensky odev vcetne satku, ktere maji neustale na hlave. "Vudci" neboli team leaderi a couchove jsou snad vsichni Indove a docela to zerou:-D No ale zase musim rict, ze se nam snazi pomahat a jsou v pohode. No aby ne, kdyz jsem jejich potencionalni vysavaci zakazniku. 
U kazdeho teamu je flipchart - magneticka tabule, na kterou couch nebo kdo to je, napise jmena lidi v teamu a dela u kazdeho carky kolik toho proda. Od vcerejska uz tam figuruje i moje jmeno..... Kolem desate rano probiha neco jako porada, proste motivace lidi, jak maji delat, na co se soustredit, ceho se vyvarovat a tak podobne. Pak si jeste vsichni zatleskaji:-D Nojo, ja jim to neberu:-D
Dalsi vec je, ze nabiraji opravdu masove. Nejen proto, ze Rogers rozjel nekolik kampani, ale i proto, ze se to tam proste toci. Spousta lidi co nastoupi to vzda jakmile je nekdo posadi ke telefonu. Proto takovy obrat;-) To mi rikal jeden clovek, ktery tam je asi mesic a pul. takze jsem dobra, jeste jsem neutekla!!:-D
Prace u pocitace probiha tak, ze se kazdy prihlasi do nekolika systemu a zaloguje se na cally. Pak uz chodi jeden za druhym. Sluchatka na hlave a automaticky se vytaci cislo.. proste neni vyhnuti. Jako snazim se obcas nejak ulejt, ale zas tak uplne to nejde.... :-\
Zrovna predevcirem mi volala jedna pani z agentury, ze ma pro me praci, uklid 40 hodin tydne. Uz jsem chtela zbehnout, prece jen budu mit radsi cistou hlavu!! Ale seslo z toho, takze zatim zkusim vytrvat a kdyby se naskytlo neco jinyho, budu radsi dezertovat:-)
To je prozatim vse. Takze heslo zni RADOSTNE!!!! ;-)

2 komentáře:

  1. Super Kato, gratujulu k praci! I kdyz ja bych na call centrum nemel asi naturu... :) Tak at plati! ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Dik Mrrco. Ale ja na to naturu taky nemam!! je to boj:-D

    OdpovědětVymazat