čtvrtek 20. září 2012

Halloweenske sileni

Na praci ve Value Village jsem si uz docela zvykla a smirila se s tim, ze tam zustanu az dokonce, ikdyz se priznavam, ze zezacatku jsem zajeci umysly mela. Pri pokusu o utek na jine, lepe placene misto, overene nekolika Cechy, jsem vsak ztroskotala:-( 
Pokousela jsem se dostat do jednoho outdooroveho obchodu. Stavila jsem se tam osobne, nekolikrat telefonovala, ale nakonec z toho seslo. Navic jsem se potom dozvedela, ze by slo o okamzity nastup, coz se mi uplne nehodilo. Proste domluva jak s hotentoty. Pritom stacilo, kdyby zdejsi HR prolistoval zivotopisy z kvetna a mohl se ozvat lidem s predstihem. Jinam uz jsem to nezkousela vzhledem k nasi delce pobytu.
Kdyz jsem prekonala sve nejvetsi krize, kdy jsem si myslela, ze se nejspis zblaznim, nasla jsem si sve tempo a konecne se s tim smirila:-) Kdyz jsem se pomalu prehoupla do druhe poloviny a pocet odpracovanych tydnu zacal prevysovat pocet tech, ktere mam pred sebou, motivace dosahla nejvyssiho stupne:-)
Delat praci, kterou delam ja, ma vsak i sve vyhody. Uz po prvnich par tydnech clovek pociti ubytek na vaze a telo si s nastupujicimi tydny zacina na toto tempo zvykat a nejakych par kilometru denne uz ho nijak nerozhodi. Ovsem nohy doslova trpi. Protoze chodim po tvrde betonove podlaze, moje nohy dostavaji poradne zabrat. Docela citim kosti, jak je mam zespodu omlacene a prsty a cast slapek mam uplne znecitlivele, jakoby porad mravencily. Snad se to potom zase vrati do normalniho stavu. Bohuzel jsem si nekoupila lepsi boty a celou dobu jsem to odchodila ve svych placatych teniskach, ktere se kupodivu jeste nerozpadly, ikdyz uz jsou davno za zenitem. Jenze TED uz to fakt nema cenu:-) Za tyden totiz poleti do kose:-)
Mezitim se ve Value Village nedeje az tak nic zvlastniho. Denne spousta zakazniku, kazde utery je Senior day, kdy maji seniori slevu 30%, tak tam byva docela zivo, ale je tam zivo stejne porad. Nekteri zakaznici se v obchode objevuji nekolikrat do tydne. Napriklad takovy starsi Cinan, ktery se na me vzdycky usmeje, pozdravi a malem se i pokloni. To je jeden z tech nejprijemnejsich. Chodi tam i jeden postarsi prosedively Harleyista, ktery me vzdy pozdravi "Howdy"!!! Nejdriv jsem si myslela, ze to dela pred Stampede, ale dela to tak i nadale. Tak tedy Howdy!!:-) Potom tam chodi takova starsi pani, ktera podobne jako Maureen slidi po pokladech - cennych starych vecech. Docela jsem se s ni skamaradila a vzdycky, kdyz tam mame nejake Simpsony, tak ji na to upozornim, protoze je sbira pro sveho vnuka. Jeste se tam objevuje nekolikrat tydne jina stara pani, ktera ma strasne protivnej umecenej hlas, neleze na nervy jen mne;-) Taky tam pravidelne dochazi dalsi sberatele, Maureenini pratele. Chodi tam i jeden typek, co podobne jako oni vse sleduje a kdyz se mu podari ulovit nejaky cenny nebo sberatelsky kousek, prodava to na kijiji. Proste prekupnik. To vim od Maureen:-)
Ve Value Village se ale prece jen neco deje. Uz skoro dva mesice probiha rekonstrukce. Prostory se znacne zvetsily. Vedlejsi prostory v budove se uvolnily, takze kdyz se zbourala zed, obchod je o nekolik metru ctverecnich vetsi. Krome toho mame novou staff room neboli jidelnu i nove toalety, takze uz zamestnanci nemusi stat frontu na jediny spolecny zachod a svijet se v krecich:-)
Nase jidelna je ted vetsi, svetlejsi a uz se nestava, ze by na nejakeho zamestnance o prestavce nezbylo misto. Jsem rada, ze jsem se toho dockala, jeste nez odejdu, ikdyz se porad jeste pracuje za plneho provozu. Ani svarovani, otevrene stropy, visici draty ze stropu na zem nejsou vyjimkou:-) Kus po kusu se lepi nove ctverce na podlahu a stale jeste neni vse hotove. Zamestnanci uz ale maji konecne o neco lepsi podminky, ikdyz pri prechazeni z vyrobny do jidelny a po celem obchode se clovek docela nachodi. 
Pokud jde o zamestnance, nejvic jsem se skamaradila s Aishou, ktera uz zije v Kanade asi osm let. Je vdana a ma ctyrlete dite. Je to cernoska a uz si zase nepamatuju, odkud ze to pricestovala:-). V nasem tymu, co delame domaci potreby je jeste Irka, ktera je taky na WH a Mexicanka stredniho veku. Ta chudak dela dve prace. Druhou praci ma pres noc, uklizeji s manzelem v restauraci. Takze prijde domu, po veceri se do pul dvanacte vyspi a sup na nocni a rano do Value Village. takze tak tri nebo ctyri hodiny spanku denne. No potes. Takhle pracuji s manzelem, aby uzivili sve tri deti. A nejsou sami, spousta imigrantu ma dve, nekdy i tri prace. Tomu rikam bezva zivot:-( Kazdopadne Norma je jeden z nejlepsich lidi, co jsem tu v Kanade poznala. Docela jsem si oblibila Shelley. Je ji kolem 50 let, ale je docela prastena, proste moje krevni skupina. Normalne ma na starosti bizuterii a sperky, ale ted, kdyz zacalo halloweenske sileni, je porad na place a stara se o nove zbozi. Rikala, ze radsi dela sperky, protoze nekdy jsou zakaznici pekne protivni. Ale co muze delat, misto, aby je prastila po hlave, musi se na ne usmivat. Jo, vidim to podobne:-D
Vsichni zamestnanci docela tvrde pracuji. Nekteri jsou tam i nekolik let a jsou opravdu verni. Vedeni si jich ceni a chova se k nam vsem dobre. Na druhe strane vim, ze kdyz nekdo udela nejakou chybu, bez ohledu na to kolik tam je let, proste leti. Zadnou druhou sanci nedostane. Tise dostane padaka.
Obcas vedeni pri prilezitosti nejakych akci zajisti zamestnancum obed. V dobe Stampede jsme treba meli barbecue, ruzne parky, hamburgery a steaky. Kdyz je sales day, taky zamestnancum zajisti obed. Dny vyprodeje jsme zazila dva. Jeden koncem cervna, to jsem delala stejnou praci jak denne delam a druhy byl koncem srpna, kdy mi mimojine dali funkci balice zbozi u pokladnika. To vetsinou byva jiny casovy rozvrh a lidi jsou premisteni podle potreby na ruzne dalsi pozice, aby byli pripraveni na naval zakazniku. 
Krome rekonstrukce asi pred tremi tydny zacala dalsi velka akce. Priprava na Halloween. K memu prekvapeni je to uplne nove zbozi vyrabene primo pro Vallue Village. Distributori jsou ze Spojenych Statu a VV ma nekolik odberatelu. Postupne prislo nekolik palet krabic plnych Halloweenskeho zbozi. Jak jsem se dozvedela, Halloween je hned po Vanocich nejvetsi svatek. Obchody zacinaji prodejni kampan s dvoumesicnim predstihem. Asi pred dvema tydny nam nabidli, kdo bude chtit priijit pomahat s chystanim halloweenskeho zbozi na patou hodnu ranni. Prescasy se plati vic!! Na patou jsem v zivote do prace jeste nesla. Kor v Calgary, kde je tak mizerna doprava. Chtela jsem ale privydelat alsich par dolaru, tak jsem se prihlasila. Milda se nabidl, ze me rano zaveze, vzhledem k tomu, jak hrozne to tu jezdi. I tak jsem toho moc nenaspala. Dalsi den jsem si dala pauzu a v patek jsem vyrazila znovu, ikdyz posunuli smenu az od sesti. Takze v zitrejsi vyplate se to snad projevi, plus jeste minuly tyden byla povinna pracovni sobota, takze navyseni bude jeste vetsi! To se hodi:-) Pred Halloweenem maji zamestanci VV dve povinne soboty jak v zari, tak v rijnu. Kdybych tam pracovala dlouhodobe, vubec by se mi to teda nelibilo!
Ten tyden muselo byt vse hotove a tak to byl docela velky stres a shon, aby se vse stihlo. Takze se vybalovalo a vystavovalo a aranzovalo veskere halloweenske zbozi. Dokonce i odpocitavani dnu tam maji!! Zbyva 48 dni do porizeni vaseho halloweenskeho kostymu!;-)
Zbozi ale stoji zato. Chystani me dost bavilo, skoda jen ze to bylo tak blbe na rano. Maji neuveritelne vychytavky. U nas v CR Halloween nema tradici, takze o nijak neslavime. Doufam, ze to nezacneme zase kopirovat..:-) Pro Kanadany a Americany a ovsem i pro ostani anglicky mluvici zeme ma Halloween velky vyznam. A je to videt. K dostani jsou neuveritelne veci, maji vse uplne do detailu. Kdyz chce nekdo jit za upira, najde k tomu i baleni s veskerym licenim vcetne umele krve atd. K dostani jsou desitky vselijakych klobouku, paruk, umelych zubu, usi, dokonce falesneho muzskeho oclhupeni na prsou. Masek je tolik, na kolik si jen vzpomenete. Ruzne umele mece, savle, plno rekvizit, masky jsou v ruznych velikostech i pro deti - male kluky, male holcicky, pro zeny i muze, proste uplne vsechno. S tim si opravdu umi vyhrat. Halloween je tedy velky business a VV je velkou konkurenci pro dalsi obchody s podobnym sortimentem. Kdyz to Milda videl, byl z toho docela nadseny a s velkym zajmem si vse prohlizel:-)
Tato manie potrva az do konce rijna, kdy Halloween probehne a potom hned nastoupi vanocni sileni...
Docela vtipny je, ze jsou dve zamestnankyne, ktere vypadaji, jakoby mely Halloween po cely rok. Jedna z nich ma vlasy obarvene na zeleno a strida to s modrou a k tomu chodi stylove v cernem v ruznych vselijakych otrhanych puncochacich apod. Druha ma cerne, vyrazne natupirovane vlasy a oci ma hodne silne cerne obmalovane. Kdyz jsem ji videla poprve, docela jsem na ni zirala, dnes uz bych rekla, ze ji to i slusi:-)
Dnesni den mel docela vtipnou dohru. Dnes mela byt prvni Halloweenska modni prehlidka. Asi sest lidi predvadelo par kostymu pro zakazniky. A ja se taky ucastnila!! Byla jsem za Smoulinku:-D Skoda, ze nemam foto. Myslim, ze pristi tyden bude zase a asi nebudu vahat se opet zucastnit:-)


Žádné komentáře:

Okomentovat