čtvrtek 12. července 2012

Value Village

Uz je to pet tydnu, co pracuji ve Value Village. Pro ty, kteri nevedi, tak je to takovy puvodne americky retezec velkoobchdu, ktery je rozsireny nejen po celych Spojenych Statech a Kanade, ale najdete ho i v Evrope, Australii a na dalsich kontinentech. Vse je zalozeno na tom, ze lide prinaseji do tohoto centra ruzne dotace v podobe obleceni, domacich potreb, dekoracnich predmetu, elektroniky, hracek, nabytku, bizuterie, knih, a dalsi. Zbozi se prebira v darcovskem centru, ktere je vzdy soucasti Value Village nebo se take privazi v kamionech. Zamestnanci potom vse zpracovavaji, prebiraji, tridi, jenotlive predmety oceni a potom se zbozi neustale doplnuje pro prodej.
Me zrovna priradili do tymu. ktery zpracovava veskere domaci potreby. Moje pozice je roller, to znamena, ze ocenene zbozi nachystane v bednach nakladam do voziku, se kterym potom vyrazim doplnovat zbozi. Pracuje se na nekolik smen, ja tedy pracuji ve vyrobe a smeny mam od pondeli do patku od 7.30 do 4. Rano, nez zacne nase smena, tak nas vzdycky supervizori svolaji, prectou nam cisla z predesleho dne nebo celeho tydne a povzbuzuji nas k dalsi praci. Kdybyste to nahodou nevedeli, tak tady se vsude porad soutezi. V tomto pripade spolu soutezi jednotlive pobocky, ktere jsou v Calgary celkem tri.
Zbozi ktere doplnuji, zacina jidelnimi soupravami, sklem, servirovacimi misami, ruznymi nadobami na vareni, dalsimi kuchybskymi potrebami, vyrobky s plastu, proutenymi kosiky, kancelarskymi predmety, kovovymi a drevenymi dekoracnimi predmety, sezonnimi predmety jako ruzne vanocni blbosti a podobne, potom malymi figurkami a takovymi pitomostmi, co lidi sbiraji a vubec to nepotrebuji. Doplnuji i vazy, umele kvetiny, svicky, predmety do koupelny a obrazy. No zkratka je toho docela hodne. Doplnovani tehle sekce mam na starosti jen ja. Nejdriv mi to prislo docela pohoda ve srovnani s praci na farme, kde jsme se fyzicky docela dost znicili. Ale protoze jsme tam delali nekolik ruznych cinnosti, nebylo to tak na hlavu. Brzo jsem ale pocitila, ze to neni takova sranda, jak to vypada. Cely den vlastne nachodim nekolik kilometru a jsem docela znicena. Vlastne nedelam nic jinyho, takze je to docela blbarna. Ze zacatku se mi o tom dokonce i nekolikrat zdalo, jak porad doplnuju zbozi. Docela sileny. Po dvou tydnech jsem si jakz takz zvykla, ale jsou chvile, kdy mam pocit, ze z toho zesilim:-D Ale fakt, uplne to nenavidim. Pak je to zase chvilku ok.
Den zacina tak, ze rano nejdriv asi pul hodiny upravuju zbozi v regalech, premistuju na spravne misto, vyrazuju stare apod. Potom uz cely den jen jezdim a doplnuju po bednach. Docela masakr.
Je az s podivem, jak tam nektere lidi vidam nekolikrat za tyden. Maureen se tam objevi tak dvakrat tydne a taky tam je schopna travit hodiny. Hleda a sbira cenne predmety. 
Me samozrejme nejvic zajima obleceni. Uz jsem si tam nakoupila neco jeste kdyz jsem tam nepracovala za 30% seniorskou slevu na Maureen. Ja mam ale ted jako zamestnanec 50% slevu, coz vubec neni spatny. Akorat v pracovni dobe tam nic hledat nemuzu a po praci jsem vetsinou vyrzena a uz se mi ani nakupovat nechce. Uz jsem tam ale parkrat zustala, abych si doplnila obleceni na leto, ktere jsem si sebou nevzala. Platene tenisky, ktere jsem si tam koupila a byly uplne nove, coz je u bot spis vzacnosti, protoze jsou tam vetsinou nosene, se mi pomalu zacinaji rozpadat. Uz po trech tydnech se zacaly dodelavat. Aspon je videt, jak tvrde makam!:-D
Takze ted se divam po dalsich, abych to zvladla driv nez se mi rozpadnou, protoze jiny boty, krome zimnich, ve kterych jsem prijela, momentlne nemam.
Myslenka Value Village jako takova se mi docela libi. Zbozi, ktere by jinak skoncilo nekde na skladce se rozproda dalsim lidem, takze se protci penize a jeste se predejde srotovani.
Veci se tam da taky najit spousta. Zalezi, co kdo hleda. Mezi oblecenim se daji najit opravdu pekne kousky a pro sberatele ruznych serepeticek, jako je Maureen, je to raj. Docela koukam, jak si na tom Kanadani frci. Je pravda, ze krome vselijakych kycu, jako zajici na houpacce, surfujici kravy na snowboardu, vselijakych mevidku a svatecnich kycovitych predmetu, se da narazit i na docela zajimave veci. Obcas se tam objevi nejaka upominkovy predmet z cest, treba i z Evropy, atd. Na sve si prijou i sberatele starodavnych panenek, porcelanu, modelu aut a spousty dalsich veci, na ktere si jenom clovek vzpomene. Me sice krome obkeceni nic nezajima, ale obcas i mne se libi nejaky ten predmet, zajimavost, atd, kterych mi rukama projdou mraky.
Takze urcite nekdy zavitejte do Value Village, ceka vas tam nevidane!;-)

1 komentář: